For få dage siden sagde vi farvel til det hjem, der har dannet rammen om vores liv det sidste halve år.

Vi har været utroligt privilegerede. Vi har boet i en skøn underetage med en dejlig have, fantastiske udlejere og masser af plads til vores familie, vores lille hund Minni og det community, som stille og roligt er vokset frem omkring os. Huset har været en stor velsignelse, og det var ikke uden vemod, at vi lukkede døren for sidste gang.

Samtidig har vi gennem længere tid kunnet mærke, at vi er ved at vokse ud af rammerne. Vi drømmer om et sted med lidt mere plads og kapacitet – både til familien og til de mennesker, Gud sender vores vej.

Derfor har vi de sidste måneder brugt mange timer på at lede efter et nyt hjem. Vi har set utallige lejligheder og huse, og flere gange troede vi, at vi var tæt på at finde det rette sted. Men igen og igen oplevede vi, at dørene lukkede sig. Nogle gange steg priserne pludseligt. Andre gange faldt mulighederne til jorden af andre årsager.

Efterhånden begyndte vi at opleve, at Gud ledte os gennem processen – også ved at lukke døre. Det kulminerede, da vi stod i et hus, som på papiret tjekkede næsten alle boksene. Alligevel kunne vi ikke få fred med beslutningen. Tværtimod oplevede vi, at Gud satte stolen for døren og gjorde det tydeligt, at vi skulle stoppe søgningen for nu.

Derfor traf vi beslutningen om at tage sommeren i Danmark med børnelejr, Sommercamp og tid sammen med familie og venner. Når vi vender tilbage til Georgien, gør vi det uden et permanent hjem, der venter på os. De næste måneder kommer vi derfor til at leve lidt mere nomadisk, indtil højsæsonen er overstået, og vi kan genoptage boligjagten.

Hvis vi skal være helt ærlige, føles det lidt sårbart ikke at have en base at vende tilbage til. Men når man har valgt at kalde organisationen NOMAD, må man vel også være villig til selv at leve lidt sådan indimellem. Vi oplever, at Gud leder processen, og vi forsøger at hvile i hans ledelse – også når den kommer i form af lukkede døre.

Vi tror på, at Han har det rette sted klar. Et hjem for vores familie, når vores søn Frederik flytter hjem til os igen efter sine år på efterskole. Et samlingspunkt for det fællesskab, som vokser omkring os. Og en base for de mennesker, som kommer til Georgien for at tjene sammen med os.

Vil I bede sammen med os om, at Gud åbner den rigtige dør på det rigtige tidspunkt?

Og hvis vi mødes på Sommercamp eller andre steder hen over sommeren, så kom endelig forbi og sig hej. Vi elsker at dele rejsen med jer.

Hej med dig 👋
det er dejligt at møde dig.

TIlmeld dig for at modtage nyheder direkte til din indbakke.

Vi spammer ikke! Læs vores privatlivspolitik hvis du vil vide mere.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *